S tímto tématem se setkáte na našich kurzech ExcelTown.
Aktuálně: kurzy můžete absolvovat jak online, tak prezenčně.

Tento článek je o funkci SORTBY, která umožňuje řadit tabulky, s výběrem sloupce nebo sloupců, podle kterých se řadí.

Pokud vám stačí jednodušší řazení podle jednoho sloupce, hodí se Vám asi více funkce SORT s jednodušší syntaxí.

Jak SORTBY funguje?

Pokud bychom chtěli např. tuto tabulku seřadit nejprve sestupně podle značek a pak vzestupně podle ceny:

Zapíšeme:

  • =SORTBY(A1:B9;A1:A9;1;B1:B9;-1)

Protože:

  • A1:B9 je tabulka, kterou řadíme
  • A1:A9 je sloupec, podle kterého řadíme nejdříve
  • 1 znamená, že řadíme vzestupně (pokud bychom 1 nezapsali, nic se nemění - vzestupné řazení je stejně defaultní)
  • B1:B9 je další sloupec, podle kterého se řadí v případě, že by v A1:A9 byli stejné položky
  • -1 znamená, že tentokrát řadíme sestupně

Pokud vám stačí řazení podle jednoho sloupce, můžete použít jednodušší funkci SORT.

S tímto tématem se setkáte na našich kurzech ExcelTown.
Aktuálně: kurzy můžete absolvovat jak online, tak prezenčně.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude publikována.

*

smazat formulářOdeslat komentář